Forum TELEMARKETERA
Jak wygląda praca w telemarketingu? - Wersja do druku

+- Forum TELEMARKETERA (http://telemarketing.forum-opinie24.pl)
+-- Dział: Telemarketing (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Praca w telemarketingu (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Wątek: Jak wygląda praca w telemarketingu? (/showthread.php?tid=1)



Jak wygląda praca w telemarketingu? - ania-k - 05-30-2014 08:16 PM

Jak wygląda praca w telemarketingu? Co konkretnie robicie? Czy wszyscy telemarketerzy robią to samo? Jak wygląda dzień w call center?


RE: Jak wygląda praca w telemarketingu? - ccmaniak - 06-13-2014 04:39 AM

To znowu zależy od firmy.
Generalnie wszędzie praca polega na tym, że pracownik loguje się do kolejki czekających na połączenie od klienta lub do automatu, który wybiera numery, o ile to telemarketer dzwoni.
Na konkretną ilość roboczogodzin przypada zwykle jakieś minimum połączeń, poniżej którego, nie powinno się zejść.
Sprzedaż na linii wychodzącej opiera się w zasadzie tylko na tym. W trakcie rozmowy wypełnia się też rubryki w jakimś mniej lub bardziej skomplikowanym systemie typu CRM. Odhacza się np. prośbę o kontakt w innym terminie lub prośbę o nieoddzwanianie. Czasem pytania, na które od razu nie możemy odpowiedzieć, preferencje co do oferty. Jeżeli klient się decyduje to sporządzane jest zamówienie z uwzględnieniem procedur.
Nieco bardziej urozmaicona praca jest w działach wewnętrznych firmy czyli na infoliniach. Tutaj narzędzi pracy na kompie jest znacznie więcej bo trzeba np. sprawdzać adresy salonów, dostępność towaru, możliwość instalacji, zasięg sieci td. Jest szerszy wgląd w historię relacji z klientem. Czasem wykonuje się zarówno połączenia wychodzące jak i odbiera przychodzące. Wchodzi odpisywanie na maila. Dochodzą zadania typu back office, czyli uzupełnienie karty klienta o nowe zgłoszenia nadchodzące drogą mailową czy pisemną.
W niektórych firmach rotacje pomiędzy zadaniami są rzadkie a w innych jednego dnia można obsługiwać windykowanie, a drugiego sprzedaż, lub jednego sprzedawać dla indywidualnych a następnego biznesowych.
Są miejsca gdzie dzień zaczyna się lub kończy pogadanką z trenerem czy kierownikiem. Ma charakter motywacyjny i rozliczający.
Są też takie CC gdzie za brak efektów danego dnia można wylecieć do domu przed czasem.
Dość częste są szkolenia umiejętności miękkich oraz dotyczące towarów, usług, procedur, polityki firmy.
W wielu centrach również odsłuchy rozmów mające na celu poprawienie jakości.Czasem istnieje osobna funkcja tzw. supervisora, który monitoruje to co mówią konsultanci i dokonuje ocen.


RE: Meble retro - ania-k - 06-27-2014 08:50 PM

Nie wiem jak Wam, ale mnie się coś takiego bardzo podoba Smile http://www.anzys.pl/pl/p/Kredens-drewniany-KRD-2/214


RE: Jak wygląda praca w telemarketingu? - Mirocha - 10-07-2016 10:29 PM

Ja dostawałam listę kontaktów do obdzwonienia. W zależności od firmy i branży odhaczałam te osoby, którym udało mi się coś sprzedać, przedłużyć umowę itp. Te które nie odbierały przechodziły na kolejny dzień i tak aż do skutku. Nawet jak było kilkadziesiąt połączeń nieodebranych to kazali mi dzwonić, co uważam za błąd.
Oprócz tego wpisywałam dane do komputera do systemu.