Forum TELEMARKETERA
godziny pracy call center - Wersja do druku

+- Forum TELEMARKETERA (http://telemarketing.forum-opinie24.pl)
+-- Dział: Telemarketing (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Praca w telemarketingu (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Wątek: godziny pracy call center (/showthread.php?tid=2)



godziny pracy call center - teleziuta - 05-30-2014 08:21 PM

W jakich godzinach pracujecie? jak wyglądają grafiki w call center?


RE: godziny pracy call center - MataHari - 06-13-2014 02:08 AM

Godziny pracy są zależne od firmy, ale najczęściej pracuje się w systemie zmianowym między 8:00 a 20:00. Zdarzają się tez zmiany nocne. Grafiki są za zwyczaj elastyczne i dostosowywane do potrzeb pracowników chociażby ze względu na dużą ilość zatrudnionych studentów. Ja ze względu na to, że studiowałam dziennie, pracowałam najczęściej od 14:00 lub 15:00 do 20:00, a wolne dni od 8:00 do 16:00.


RE: godziny pracy call center - ccmaniak - 06-13-2014 03:45 AM

Zgadzam się z tym, że godziny uzależnione są od firmy. Z mojego doświadczenia wynika, że są różnice przede wszystkim pomiędzy działami. Czyli tzw. infolinia, a inaczej telefoniczne biuro obsługi klienta, może pracować nawet całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Podobnie wszelka pomoc techniczna. Dział obsługi reklamacji, windykacja, utrzymanie klienta pracuje maksymalnie do 20-21. Sprzedawcy wykonujący połączenia wychodzące do klientów indywidualnych też nie kończą pracy później. Pewnie wynika to z tego, że późniejsze połączenia bardzo drażnią. Sprzedaż dla biznesu pracuje z kolei tak jak firmy czyli maks do 17.
Grafiki to już polityka. Im firma chce się wydawać bardziej przyjazna, tym bardziej liberalnie podchodzi do grafików. Spotkałam się z ofertami jednej zmiany, dwóch możliwych zmian, indywidualnie ustalanymi zmianami w godzinach pracy biura z określoną minimalną ilością godzin ( np. 6 ) lub maksymalną ilością godzin na dobę ( w sprzedaży np. 6 lub 8 ). No i wszelkie inne warianty takie jak możliwość podejścia do pracy nawet dwa razy w ciągu doby ale z jedną zmianą nie krótszą niż 4 godziny.


RE: godziny pracy call center - spawnster - 06-13-2014 07:41 PM

U mnie generalnie działało to tak, że grafik zaczynał się od 12.00 z podziałem na bazę klientów tzw. rano i wieczór. Wiadomo, że większość ludzi można złapać w domach dopiero po 15, co widać z resztą było na wynikach sprzedaży za dany dzień - grupa popołudniowa zawsze osiągała lepszy bilans w granicach nawet 50% skuteczności. Na szczęście kierownictwo wpisywało tę poranną stratę w plan więc spin nie było.


RE: godziny pracy call center - jolcia - 06-13-2014 08:56 PM

Ja w dziale sprzedaży pracuję od 8.00 do 16.00 lub od 12.00 do 20.00 i tak też pracuje u nas windykacja i infolinia. Ale są też działy pracujące w nocy w 12 godzinnym systemie zmian.